טיפול בתנועה המשלב מיינדפולנס בתנועה

 רבים שואלים אותי מה זה בעצם מיינדפולנס בתנועה ומה ההבדלים בין מיינדפולנס בתנועה לבין טיפול בתנועה.

טיפול בתנועה

נתחיל בטיפול בתנועה, טיפול בתנועה רואה את הקשר בין גוף לנפש כבלתי נפרד, כל תנועה מגיעה מתוך התת מודע והיא לא סתם. האופן שאנחנו הולכים, האופן שאנחנו נעים הכול הוא מראה לדפוסי החשיבה והרגשות שלנו.

דוגמה מתוך קבוצה של טיפול בתנועה: שבעה נשים נעות בחדר חלקן עם עיניים עצומות וחלקן עם פתוחות.

ויש מישהי שעוברת ממקום למקום רואים שהיא נעה בחוסר שקט. היא מנסה לנוע ולרקוד בכול מיני מקומות במרחב אבל לא מצליחה להרגיש בשום מקום נוח. בתום החוויה היא משתפת שהיא אכן הרגישה שהיא לא מוצאת את המקום שלה, היא הרגישה שלקחו לה את המקום… כששאלתי אותה אם היא מרגישה ככה גם במקומות אחרים, אם זה משהו שהיא מכירה מתוך החיים שלה.

התשובה שלה היתה חד משמעית כן! טיפול בתנועה אפשר לה לפגוש את הקושי בצורה ישירה לבטא אותו להרגיש אותו ולמעשה להתחיל להתמודד ולחפש דרכים לפיתרון.

היתרון של טיפול בתנועה הוא שהיא עכשיו תוכל במודע לעבוד ולפתח את היכולת להרגיש נוח בכול מקום שהיא נמצאת בו. ללמוד להרגיש בבית קודם כל בגופה ואחר כך בכל סביבה שהיא נמצאת בה.

מיינדפולנס בתנועה

מיינדפולנס בתנועה לעומת זאת לא מתעסקת בתהליכים הנפשיים ובקשיים, הוא מלמד אותנו להיות ב'כאן ועכשיו' לזכור שהמחשבות, הרגשות והתחושות שלנו הם לא מי שאנחנו הם רק הדרך שבה אנחנו חווים את החיים.

אבל מי שאנחנו הרבה יותר רחב מזה, מי שאנחנו הוא המודעות לכול מה שמתרחש בתוכנו. מיינדפולנס בתנועה מלמדת אותנו הקשבה חדשה, היא מלמדת אותנו לנוע באופן חופשי מבלי לתת למחשבות או לרגשות לחסום אותנו. היא מלמדת אותנו להיות נוכחים ברגע ללא שיפוט, בקבלה ומתוך סקרנות. תכונות שמאוד חשוב שנלמד בשביל להפוך את חווית החיים שלנו לקלה וזורמת יותר.

היתרון של טיפול בתנועה המשלב מיינדפולנס בתנועה

לכן טיפול בתנועה המשלב מיינדפולנס בתנועה קודם כול מלמד אותנו להכיר את עצמינו מעבר לדפוסי המחשבה שלנו ואחר כך אפשר לעשות שינוי באותם דפוסים שמפריעים לנו וחוסמים אותנו בעזרת טיפול בתנועה.

כך שהשילוב של טיפול בתנועה ומיינדפולנס בתנועה יוצר בסיס מאוד איתן לטיפול המשלב גוף נפש ורוח ולכן מאפשר מקפצה משמעותית לשינוי בזמן קצר יחסית.

לתיאום טיפול בתנועה המשלב מיינדפולנס בתנועה התקשרו לשליו 0523303051

מאמרים נוספים

תרפיה בתנועה

תרפיה בתנועה

תרפיה בתנועה נולדה בארצות הברית כתוצאה משיתוף פעולה בין פסיכולוגים ופסיכיאטרים לבין אנשים מתחום הריקוד, שהבינו את הפוטניציאל הטיפולי הטמון בריקוד. ואמנם, הטיפול בתנועה מעוגן

לקרוא עוד

מיינדפולנס בתנועה תמות מרכזיות

יעילות הטיפול דרך מיינדפולנס בתנועה נבדקה במחקר אקדמי באוניברסיטת חיפה על ידי שליו שמעוני. במחקר נמצאו כמה תמות מרכזיות: תמה של מסוגלות וביטחון עצמי, תחושת

לקרוא עוד